Tvkväll

Kan man känna sig mer ensam än när ens andra halva just har åkt ifrån en? Jonathan sitter nu, eller snarare ligger i sin kupé påväg upp till Luleå för näst sista gången i sitt liv, iafl vad vi vet just nu haha. Snart slipper jag säga hej då varje vecka och se hans sorgsna ögon när han inser helgen snart är slut. Inte länge kvar alls nu....

Så jag har tröstätit daimglass och sett på tv efter världens bästa helg. Våran tre års helg, som visade sig bli över alla förväntningar, eftersom jag inte hade några förväntningar mer än att vara Jonathan nära.

Detta sågs ikväll iafl:

Foto: Magnus Skoglöf/TV4

Parlamentet tv4

Visst det har väll varit lite små roligt så där genom åren men har aldrig följt det, utan det har mest blivitt när jag råkad zappa förbi tv4 och inget annat har funnits på tv att se.
Men i vår har det varit lite anorlunda, Björn Gustafsson dök upp på min hornhinna i och med melodifestivlen och youtube clippen ifrån gamla parlamentet blev ett hett byte för mig. Så ikväll tänkte jag att nu jäklar ska jag se det live och jag måste säga jag blev ... besviken.
Det var inte lika alls roligt som alla gamla klipp, Björn kändes avslagen och skämten krystade. Pia och Glans var lika roliga som vanligt och den andra visste jag inte vem han var.
Men Björn? Vad hände?



Power of 10 Kanal5

Detta program var bland det fjantigaste jag någonsin sett, i klass med amerikanska tävlingsprogram.
Det går ut på att en person ska svara på 5 frågor och varje gång läggs en nolla bakom och om han gissar fel så förlorar han allt, självklart. 1000, 10 000 osv.
Frågorna är ställdra till svenska folket som fått svara ja eller nej på frågor som t ex "Har du svarat i telefon samtidigt som du har haft sex?" och den tävlande ska gissa hur många procent som svarat ja. Hans felmarginal sjunker i takt med att han kan vinna mer pengar.

Själva idén är ju rätt rolig och det är kul att höra hur många procent att svenskarna som kan tänka sig göra si eller så. Dvs det är frågorna som är roliga. Men mellansnacket mellan program ledaren Mikael Tornving och kvällens tävlande Per-Arne höll på att få mig att kräkas. De var så jäkla fjantiga och hade dumma kommentarer till allt. Ville bara skrika högt.

Nej aldrig mer!



Sanningens Ögonblick Kanal5

"Masiknjäveln ljuger" var kvällens tvälande Ulf kommentar då han åkt ur programmet då han "svarat fel" på frågan om hans fru var den bästa sexpartnern han haft. Haha ja jag vet då inget om det eller om lögndetekorn visat fel utslag, men för mig känns det obegripligt att han inte skulle svarat något annat än sanning då alla ändå får reda på om han ljuger om lögndetekorn visar på det. Han "förlorar" ju i alla lägen, lika bra att vinna 500 000 tusen på förudmjukelsen?

Kommenterna som välde in efter programmet var ungefär av samma sort. En del sa att allt bara var ett spelande utav skådespelare för tv och andra påpekade att lögndetekoter inte alls var 100% säkra och man skulle ge stackars Uffe hans pengar.

Spelar ingen roll om det var det ena eller det andra, är det inte underhållning på andras bekostnader som tv oftast gör? Är det inte det som folk gillar att se? Det jag undrar är om jag skulle ställa upp att svara 21 frågor om mig själv för att vinna 500 000 och jag svarar nog ja. Har inga större hemligheter jag skulle dö utav om det kom ut. Men det märks ju vilken kategori som frågorna riktar in sig beroende på ålder, äldre = pengar och yngre = sex. Hm?



En callgirls dagbok Kanal 5

Har denna bok som är skriven av Belle De Joure - En eskortflickas öden och äventyr och nu är det gjort en tv serie om henne. Måste bara säga att jo visst, den värkar väll ok att titta på, men inte alls om det ska handla om äldre män och snusk och sånt haha. Utan att försöka låta som en moralkärring. Men det underhåller inte mig att titta på s/m och liknande. Då håller jag mig till bokformen utav den då det blir ett mer avstånd istället för att se. Känns inte lika intimt.

Iafl kvällens avsnitt var underhållande då det inte var gamla gubbar och s/m, vilket skulle vara nästa vecka och då ska jag hålla mig borta. Belles stil känns väldigt mycket Carrie i första och andra säsongen utav Sex and the City.  Hon stannar upp och pratar hela tiden till kameran om hennes "jobb". Effektivt om man inte missbrukar det och om det blir långrandigt.

Det mest intressanta efter detta programm är alla kommentarer som kom på Kanal 5s hemsida. Moraltanter vs förespråkare. Själv säger jag att jag inte tror att unga flickor kommer tro att vara "hora" är jätte bra och alla satsar på detta yrke, men råkar man inte gilla det så låt bli att titta då? Därför man har man en röd knapp där man kan stänga av teven effektivt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0