Streptococcus pneumoniae

Av någon anledning så har jag stigit upp före kl 7-8 varje dag denna vecka. Det som är otroligt är att jag fortfarande inte deckar på kvällarna eftersom jag inte somnar före kanske 12-01. Jag är en person som behvöer väldigt mycket sömn. Det börjar jag känna nu också, en konstant svidande känsla i ögonen, men det är nog igentligen bara för att Jonathan har kommit hem med sitt hårgegg som svider något så fruktansvärt när de kommer i kontakt med ögongen haha.

Nog med skitsnack så myste jag med Nina igår. Vi svullade kakor och såg på Napoleon Dynamite eftersom hon inte sett den och det är ett måste. Hon skrattade ungefär lika mycket som mig, vilket betydde hon gillade den också tur nog. Man måste gilla den ^^.

Nu är Jonathan någonstans på fjället och kör skoter, jag ska plugga mikrobiologi och inte försöka dö av tristess.

Svepelektronmikroskopbild av S. pneumoniae.
Streptococcus pneumoniae, kan orsaka lunginflammation, sepsis, meningit och öroninflammation.
En utav de 5000 undergrupperna i den Streptococc familjen. Undrar hur många jag måste lära mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0