Rut mfl

I Östersund sängde Vero Moda ner för några veckor sen (ingen större saknad) och nya Rut mfl öppnade. Det är roligt att nått nytt och rätt så anorlunda på sitt sätt öppnar i en sån liten stad enligt alla modebutiker eftersom inget mer än Jc, HM och MQ vågat öppna hitils. Ok BikBok också, men thats it.

Så öppnar en affär som bara finns på två andra platser i svergie än, Umeå och Göteborg. Så glad i hågen skuttade jag in för två veckor sen för att kolla in ett utbud som för hoppningsvis inte skulle få mig att se lika dan ut som resten utav befolkningen. Iafl inte hade exakt samma klädutbud som på de andra affärerna i stan.
Jag måste erkänna att jag blev sjukt skeptisk i början. Kläder som innehöll barbiedockor i plastfickor på magen (se bilden) var lite för vågat för mig.

Men idag när jag väntade på att få luncha med Lisa så vågade jag sticka in näsan en gång till. Denna gång var barbisarna bortplockade (eller sålda?) och lite mer vanliga men endå utstickande kläder prydde väggarna. Ok jag gillar det!
Men eftersom jag ahr fyra garderober hemma med kläder så bestämmde jag mig för att inte försöka spendera varenda krona jag hade (inte så mycket men endå).
Det blev dock ett väldigt vågat köp för min del, var tvungen att erkänna i kassan när jag betalade att jag köpte ett rosa plagg för första gången! För mig är det en stor händelse haha att köpa en rosa tee, har en förkärlek för brunt, svart grått och vitt. Vilket märks på mina kläder. Men jag kännde mig vågad idag och slog till, får se om jag vågar använda den haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0