Universitetet

Var ute på stan tillsammans med Sanna, Lisa och Robert när jag fick den största överaskningen hitils denna vecka. Jag fick ett telefonsamtal ifrån Mittuniversitetet i Östersund där de medelade att jag blivitt antagen och om jag vill börja på måndag. Panik! Jag vet varken ut eller in, var tvungen att be henne att jag var tvungen att tänka över helgen och återkomma på måndag. Som om jag redan inte hade ångest om jag skulle jobba i Östersund eller Åre! Nu har jag ett alternativ till, att börja den utbildning jag värkligen vill gå till Skjutsköterska. Det betyder att jag är legitimerad sjuksköterska vid 21års ålder och barnmorska eller sjuksköterska vid prematuren (barn som är födda innan v.40) vid 25år. Vem skulle vilja ha någon som förslöste sitt barn som var yngre än sig själv? Haha. Men oj vad kul igentligen. Det kommer ju bara bli svårare och svårare att komma in, snittet höjs för varje intagning och jag har värkligen ingen lust att plugga upp gymnasiebetygen för att plugga vidare. Det enda som säger imot det är att jag kommer bli låst vid Östersund i 3 år framåt om jag inte kan byta studieort. Isfl kanske till Linköping eftersom det är där pliotutbildningen sker för Jonathan om han blir antagen. Åhh måste fundera värkligen. Är sugen att börja nu faktist!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0