Kliande ögon

Som sagt, jag tål inte linser. Min läkare sa för ca 2år sedan att det är kört, bara att acceptera att mina ögon inte vill make som lööv med linser. Därför blir det lite problematiskt när mina glasögon är inte på lagning för att ena glaset har krakelerat igen, fabrikationsfel enligt mig. Iafl så imorse när jag kännde att mina ögon stod ut som ett par pingisbollar och allt bara kliade och mitt famlande inte hittade ett par glasögon insåg jag att jag måste trycka in ett par linser i mina ögon trots smärtan. Jag saknar mina glasögon! Inte jag direkt, men mina ögon. Ska införskaffa ett par snygga om jag inte får glaset gratis. Då är det lika bra att köpa nya. Ett par som är sliverfärgade, inte röda... Vet hur jag vill dem ska se ut, men tycker aldrig dessa passar på mig.

Nej nu måste jag äta lite innan jag sticker till jobbet. Förhoppningsvis har den värsta stormen efter gårdagens släckning utav det analoganätet i Värmland och Västerbotten bedaratt. Så att det inte är 20min kö på linjen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0