Höst

Värkligen höst i luften nu och överallt annars. Har världens fotoidé i huvudet. Funderar om jag ska spara den till Jonathan kommer hem då jag vill ha foton på han med förutom de som ska bli till den nya designen på bloggen. Får se hur det blir. Som vanligt när det gäller mig vill jag inte vänta utan göra allt nu, nu, nu!

Hade dubbel föreläsning idag så jag slutade 16.00. Dagen inleddes med "Hälsa ur olika perspektiv" och efter lunch blev det "Hälsa ur olika samhällsperspektiv". Mycket är ganska självklart och sånt man redan visste men allt är fördjupat 100gr. Med olika termer och uttryck. Dilemman vi ställs inför som tex "Att all sjukdom är ett resultat utav otur". En mycket inressant teori som en forskare har skrivit en bok om. Jag är lätt på att hålla med. Men inte alla därutav diskussion utbröt. Vilket det gör hela tiden då det mesta som avhandlades var olika salgs droger och vårat förhållnings sätt till detta och hur man ska minska dem. Sanslöst...

Nu ska jag lägga näsan i "Att förstå vårdevetenskap" inför tentan, så jag utan dåligt samvete kan kolla på film senare i kväll.


Kommentarer
Postat av: Natta

Hey gumman!
Såg nu att du börjat på sjuksköterskaprogrammet och vill bara gratulera =D Jättekul att du kom in, har du sagt upp dig från jobbet nu eller? Jag ska plugga till våren men vet inte vad längre =S Så jag kommer upp en helg snart och ber om råd eftersom jag numera är ledig varannan helg =D
Ha det underbart =D
Hoppas vi ses snart!
Puss o kram// Natta

2007-09-13 @ 20:47:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0