Gråmulet

Det fina vädret som var den senaste veckan har nu helt försvunnit. Det år gråmulet och regn i luften. Men det borde passa mig utmärkt då jag ska ägna dagen åt att plugga. Känns segt och inte roligt alls då jag inte ens vet vad jag ska plugga på. Etik, moral och filisofi är inget man kan plugga in, utan diskutera fram tycker jag. Så onödigt att alla gamla grekers vilja ska vara avgörande. Det är totalt ointressant vem som sa det. Det som betyder är vad det är och att jag kan reflektera över det. Men tyvärr är det inte jag som bestämmer så det är bara att plugga in alla begrepp. Trist.

Jag ska dock försöka skriva ut gamla tentor så jag kna träna på dem.

Igår såg jag Natural Born Killers. En film som man antingen älskar eller hatar. Men det brukar de flesta av de filmer jag gillar vara. Jonathan börjar tycka att jag får knäppare och knäppare filmsmak. Men jag gillar dessa typer utav filmer. Där ingenting igentligen hör ihop, det finns ingen linje i den som bestämmer när allt ska hända. Att efter 23-26min kommer konfliken att sätta igång osv osv osv. Avskyr detta upplägg när de är så uppenbara. Du ska få tänka lite, fundera och reflektra över handlingen. Vad är det som igentligen händer? Vad menar regissören med det? Jag älskar att analysera film och denna film står över det mesta i det avsenedet. Den går att analysera till dö dagar.
Om man gillar filmer där allt går i 110 och inget är ricktigt som en vanlig film så är det här filmen för dig.

 

Mickey och Mallory Knox

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0