God morgning

Släpade mig upp ur sängen för ett litet tag sen, har hunnit ätit frukost och läst tidningen. Ett måste för mig om det ska kännas som en bra start på morgonen. Ifs händer det inte särskilt ofta för mig att jag har tid att läsa tidningen och käka frukost, burkar mest bli en macka på väg springande till bussen.
Varför jag har tid just idag är för att jag känner mig kropp inte pallar mer, jag hade fått feber igår och måste allmänt risigt, idag är det tack och lov lite bättre, men jag stannar hemma ifrån föreläsningen eftersom jag vägrar bli sjuk. Blir jag sjuk blir jag liggandes i flera veckor och det har jag värkligen inte tid med pga anatomitenatan. Ska plugga på egen hand idag och försöka stressa ned.

Såg en annons i tidningen idag om en ny produkt ifrån Philips Wake-up light. Det är en väckarklocka med funktioner som borde passa mig. Idén går ut på att 30min innan den tid man ställt in man borde gå upp börjar ljuset sakta tändas och gradvis öka till max man ställt in lagomt till den tid som man vill kliva upp. Det här ska hjälpa dig att vakna lättare och utvilad.

Det låter helt underbart för mig då det värsta som finns är det ryck man får och pulsen går upp i 180 när den hemska larmsignalen går igång. Det finns en reklam på tv där den signalen finns med och jag får mardrömmar varje gång jag hör den. Så det bästa med denna manick är att den har tre natruliga ljud, vågor som bryter mot en strand, fågelkvitter samt det bästa; en groda och en anka i en dam. Den ljudsignalen ökar gradvis också tills då man ska kliva upp, allt för att slippa "rycket" när man vaknar. Jag vill ha! Tips på födelsedagspresent ma!

Just nu har jag fått gått tillbaka till min pinnstol tro det eller ej. Min kära katt sussie har övertagit min stol.

Varje gång jag försöker flytta på henne stirrar hon surt och hugger efter mig, så det är bara snällt avakta tills hon behagar att flytta på sig. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0