Föreläsning

Så har jag börjat kursen Anatomi och Fysiologi A 7,5p. Precis som alla andra i min kurs tar jag 5 veckor i taget. 5 veckor är längden på varje 7,5p kurs. Som det ser ut just nu har jag klarat av mina första 5 veckor med Omvårdnad. Beror att se om tre veckor om jag ska dubbelplugga både omvårdnad och Anatomi. Vilket antagligen kommer vara helt omöjligt, då anatomi kursen är 5 veckor lång och på andra universitet är den 10 veckor. Det betyder att vi har 5 veckor mindre att lära oss hur hela kroppen fungerar. Så underbart...

Idag har vi gått igenom hur en cell fungerar, inifrån och ut. Det virragaste var på slutet när vi gick igenom hur en cells förbränning gick till och föreläsaren själv knappt visste vad hon sa. Vi hade då hållt på sen 09.30 och klockan var då 16.00. Våran föreläsare ser ut som hon i Harry Potter 5. Dolores Umbridge. Det var läskigt då jag kom in i föreläsningsalen och möttes av en kort, rosa klädd lite äldre kvinna. Trodde jag på nått sätt hade förflyttat mig till Hogwarts, det hade varit mycket roligare. Iafl så var hon till min lättnad inte alls som Umbridge, utan sympatisk och rolig. Kommer nog gå vägen det trots allt, då vi har en intressant föreläsare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0