Ed Wood



Jonathan väckte mig kl 13.00. Otroligt nog hade jag somnat om på min jakt efter min mobil, som Jonathan hade lyckats snatta med sig ned. Iafl lyckades han locka ned mig till nedervåningen med löften om att se slutet på en svartvit film. Med tanke på att Jonathan inte är typen som ser på svartvita filmer, var jag tvungen att springa och beskåda vad det var som fångat hans intresse.

Det var filmen Ed Wood, en film som spelades in 1994 av Tim Burton som handlar om regissören Ed Woods liv. Första 15min utav filmen gick åt till att diskutera om det var Jhonny Depp som spelade huvudrollen Ed Wood eller inte. Efter lite googlande kunde jag konstatera att det faktist var så. Även Bill Murray kunde snappt ignekännas.

Inte för att det kanske är en film som man ser utav rent nöje, men den var intressant och olik de vanliga dramatiseringarna. Jhonny Depp är helt fantastisk som vanligt i sin rolltolkning. Fast man lätt känner igen sina drag han har i varje film han spelar, så stör det inte alls. En sak är säkert, jag måste se denna film ifrån början.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0