Döden

Trodde jag hade en lite chans att klara det, tentan den 9 november. Det var ju bara ca 120 ord på latin för ben och muskler vi ska kunna till på nästa torsdag. Men idag kom nådasöten. Alla var lika chockade som mig, vi bara gapade.

Fram på overheaden slänger föreläsaren upp alla artärer vi har. Någon modig frågade "Det är väll bara de ifrån artärbalken som vi ska kunna?". Föreläsaren bara tittade på henne och skrattade, "Nej, självklart ska ni kunna alla! Och vart de sitter och vilka organ de försörjer med blod." Så det är inte bara att vi ska kunna alla muskler, vart de sitter och vad de gör och skelettet. Artärerna också! Som har de äckligaste namn jag någonsin hört. Vidrigt långa och krångliga. Med minst 10 bokstäver i varje ord.

Detta mina vänner hade kanske kunnat gått, om vi inte bara hade 3veckor på oss att lära oss allt det här + hela kroppens olika system funger + terminologi + rörelse/riktningar. 3 veckor! Jag får hjärnblödning bara jag tänker på det. Inte underligt att 70% kuggar på denna tenta varje år. Men om jag vore lärare och 70% utav alla mina elever kuggade om och om igen, årskull efter årskull. Då måste väll de inse att nått är fel. Som att resten utav sverige har 10 veckor på sig på denna kurs, vi har 5 veckor. Jag mår illa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0