Chiquita mini

De är små, läskigt små. Så små att jag tror det är nått fel på dem. Mina tankar vandrar direkt mot genmanipulation. Hur har de fått dem så små? Och då syftar jag på Chiquita mini som mamma släpade hem ifrån affären idag. De ser ut som någonting har gått galet och produktionen har avstannat på halva vägen.

Vad hände? Enligt marknadsföringen ska de vara sötare och godare än sina äldre varianter, dvs en vanlig banan. Men hur kan en banan smaka som något annat än en banan om man inte fifflat med den på nått vis? Jag är grymt nyfiken på hur det har gått till. Men ingenstans kan jag hitta ett svar. Min fråga är fortfarande obesvarad.

Och jag måste erkänna, jag ahr inte vågat smaka på dem än. Visst är de söta, men lurar det inte någonting under denna fasad utav söthet och minimialism? Något ondskefullt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0