Bye Bye

Nu har jag vinkat av Jonathan vid tåget. Som vanligt lyckas jag sakna honom redan innan han har åkt. Underbara, fantastiska, älskade Jonathan. Men plikten kallar och det är skyddsvakt som står på tur i listan nu, han har redan klarat av mc-kortet. Vilket inte var så otroligt haha.

Jag pillar på hemma på rummet och försöker få ordning på mina miljoner saker. Har redan fyllt en pärm med papper ifrån kurserna och jag har bara gått 8 veckor. Men ordning ska det vara, det känns lite lugnare då, inte lika stressat. 
Väntar med spänning nu tills ma kommer hem med alla nya saker, ett skrivbord, ny bokhylla, ramar, kartonger, ljus mm. Nu jäklar ska det bli ordning! Om inte annat så kommer det inte kännas lika trångt. Vilket är målet. Ma hade flyttat omkring mina möbler då jag var i sthlm och det blev jätte bra. Så nu ska jag fortsätta på den vägen.

Sen ska jag sova och läsa den bok som Jonathan nu läst ut. Har föreläsning både på förmiddag och eftermiddag imorgon. Känns tungt. Skönast med bara halvdag. 
Jonathan köpte faktist en ny bok innan tåget åkte på pressbyrån. Han följde mitt råd med Män som hatar kvinnor, en av de bästa böcker jag läst. Spänning to the max. Så jag hoppas han gillar dem lika mycket som mig.

By the way! Jag har fått äntligen tv på rummet! Eller jag har haft en tv men ingen motagare. Halleluja för pappor. Vad skulle man göra utan dem som drog antenkablar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0