Syskonen Baudelaires olycksaliga liv

(Lemony Snickets A series of Unfortunate Events) Amerikansk-tysk komedi från 2004. Syskonen Baudelaire råkar ut for idel gruvligheter efter det att deras föräldrar omkommit i en mystisk brand. Deras första förmyndare blir greve Olaf som bara vill åt familjeförmögenheten. Han har inga som helst moraliska betänkligheter och tänker ta livet av sina skyddslingar for att nå fram till målet. I rollerna: Jim Carrey, Emily Browning, Liam Aiken.

Ja vad säger man? Snyggt gjord var den iafl. Men tyvärr allt för lik filmer som släkten är värst för att vara bra, det går aldrig bra för dem! Olycka på olycka sker som tar vid där den andra slutade. Jag blir irreterad på sånt och blir bara stressad över upplägget.

Men jag imponeras utav hon som spelade Violet, storasystern. Hon var ricktigt bra och jag undrar vad hon har spelat i mer för jag har aldrig sett henne i något. Annars var rolllistan imponerande som bla Jim Carrey och Meryl Streep, fast Carrey kan få en att vilja ta livet av sig ibland, han blir lite påfrestande och överdriven imellan åt.

Lemony Snickets berättelse om syskonen Baudelaires olycksaliga liv

Men att se den för att den är snygg och lite oavnlig film kan ju vara något.

Kommentarer
Postat av: elli<3

jaa gör det! du mååste :D

2007-11-04 @ 00:04:24
URL: http://ellinorak.blogg.se
Postat av: Sara

Visst är dom lika! Shitt, jag e fett stolt att jag upptäckt det men alla bah "men dom är ju inte lika" xD Dom är så grymt lika ju!

2007-11-04 @ 09:09:53
URL: http://o0sara0o.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0