Fjällräven

Då har jag invigt min svarta fjällräven för i år (det var tydligen totalt omöjligt att hitta en bild på en svart fjällräven).

Jag och pa var ute på promenad, som jag hoppas kan bli ett stående inslag. Allt beror på hur lat jag är. Iafl så blåser det helt sjukt mycket och fast det inte är kallt så blir det svinkallt genom köldfaktorn.
De som såg mig måste ha skrattat åt mig, en liten sak stor som en köttbulle på mitten som knappt tar sig framåt i vinden. En fjällräven är inte det bästa att ha på sig i vind. Inte i Jonathans bil heller, han klagar alltid på då att han inte ser ut åt höger, jag förstår inte vad han pratar om.

Men utan min fjällräven fast jag blir tjock som en köttbulle skulle jag inte överleva vintern. Finns ingen varmare jacka än den. Kanske för att den är byggd för polarexpiditioner. Men min motsvarighet är att gå till bussen haha.

Kommentarer
Postat av: emelie

svar: mhm, lax är aldrig fel. Älskar det :D

2007-11-01 @ 21:47:47
URL: http://vanten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0