28 dagar kvar (Smink)!

Som alla vet är inte studenten någon kul tid rent ekonomiskt. Jag har även förmånen att gå på två baler istället för abra en. Nackdelen blir då att det blir dubblakostnader i hår och smink väg. Därför bestämde jag mig tidigt för att sattsa på att få ett snyggt hår och har bokat håruppsättning till bägge min baler, och skippa bli sminkad. Summan av kerdemumman blir då att jag själv måste sminka mig. Det blir en lätt match har jag tänkt, men nu när dagen är inne och i kväll går balen av stapeln så är jag faktist smått oroad. För att jag kommer se ut som en clown!
Jag brukar inte sminka mig så hårt och inte på skoldagar för att jag är för trött på morgonen och sover hellre en extra stund än sminkar mig. Därför blir det endast sminkning på kvälalr när jag ska ut osv. Så min vana är faktist inte så enormt stor när det gäller att få det snyggt. Sminka mig basikt är inga problem, men ikväll ska det ju vara extra allt extra fint.
Så för att lösa detta lilla problem som det så lätt kan bli har jag tagit hjälp utav mina kära vänner. I utbyte mot diverse hårprodukter så som lock, platt och krustänger har de lovat att komma och sminka mig innan balen. Perfect!

image77


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0