10 dagar kvar (Tur i oturen)!

MIn Svenskalärare Agneta skrev detta brev till mig idag, och jag måste erkänna att det är betydligt roligare med en lärare med humor och självironi än en utan. Jag tror Agneta är den enda av mina lärare som kan erkänna att saker som de går igenom faktist kan vara trista. Love her.

Hej!

Tråkigt att du är sjuk. (Synd att du missade min eminenta genomgång av 1900-talets litteratur. ZZZZZZ tyckte nog klassen men de lyssnade snällt även om deras ögonlock fladdrade en aning.) Hoppas att du kan komma på vår kursavslutning på tisdag 9.00. Ta med fika! (frukost?) Vi håller till i I 404 om inte vädret är helt underbart för då kanske vi kan gå ut.

Ditt betyg på romanredovisningen blev VG+ (ditt favoritbetyg?!) Men betyget på kursen (Svenska B) blev.... MVG. Du har jobbat bra med allt och redigerat dina texter så sammantaget hamnar dina resultat på den högsta nivån.

Du får tillbaka dina alster och betygsunderlaget på tisdag.

Krya på dig!

Agneta

Haha det är underbart att alla mina lärare börjat pika mig med att jag i 99 fall utav 100 får VG+ på allt jag gör av någon jäkla anledning. Men av en ännu roligare anledning, så sätter nästan alla mina lärare MVG på slutbetyget endå (tackar och bockar). Jag tror de har förstått efter 3år att jag INTE kan skriva eller göra MVG på saker, fast jag kan igentligen. Saken är att jag har ett litet släng av dyslexi så min stavning och gramatik sänker mig ifrån det högsta betyget jämt. Så mina lärare har förstått det nu och börjar sätta det betyg som jag tycker jag är värd, hehe. Har hitillst fått 6 MVG detta läsår (ska få veta 3-4 kurser till).



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0