Hellsing

Igår såg jag och pojken på två avsnitt ur Nauroto som jag fått låna utav en kompis. Lite för likt pokemon för min smak, men den fick mig att tänka på en serie jag inte sett på jätte länge, Hellsing.

Så jag var tvungen att inviga min pojk, genom att visa det första avsnittet. (Jag har försökt en tid att omvända hans tro på att all anime ser ut som Pokemon genom att visa Det levande slottet osv.)
Jag fick rysningar direkt den första scenen rullade på. Hellsing är nog min absolutam favoritserie alla kategorier. Jag var så kär i Alucard (en utav huvudkaraktärerna) när jag var yngre, att jag till och med gjorde en avbildning till hanns ära utav hanns huvud  på bilden i 9:an. Som jag by the way var min intagningsgrej till Estet-bild som jag kom in på men valde att inte gå.

Hade glömt bort hur otroligt vacker hela denna serie är. "Kamera" vinklarna som är helt fantastiska! Ibland glömmer jag nästan bort att det bara är tecknat och inte filmat.
Tråkigt nog var serien jag hade dubbat på engelska, jag vill hälst ha på japanska med svensktext. Någongång i framtiden hoppas jag på att lära mig japanska så man kan titta på japanska serier och filmer på deras orginalspråk.

Hellsing är så olik alla andra japanska serier, för det är en helt annan stil på det teckande. Det är inte stillbilder i fajterna och så är det dova färger istället för klara så som orange, blå osv.  En anorlunda handling än den traditionella utan att avika allt för mycket ifrån genren.

En serie jag rekomenderar att se!


Alucard från Hellsing



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0