69 dagar kvar (Jobbsök)!

Ibland blir det bara helt galet för mig.
Som nu när jag håller på att söka jobb så räcker det inte med att söka på ett ställe. Jag tror jag har sökt på varenda affär i hela staden! Bara för att jag hoppas få ett arbete efter studenten på nått ställe som inte har med äldreomsorg eller snabbmat att göra. Tyvärr bröt  jag det löftet idag när jag i min despretation sökte på ett snabbmatställe som sökte folk. Fan mig att jag nästan har förträngt vilka vidriga omständigheter det var att jobba på Sibylla.
Men men jag hoppas att någon av alla de andra ställena tänker att "Ja men det där är precis våran tjej! Hon skulle passa perfekt att ge pengar till!"
Så jag slipper ha ångest över att ge mig in i snabbmatshelvetet igen.

Igår btw blev en komisk kväll. Hade noll förväntningar inför kvällen när jag vankade fram till Tingshuset med Pojken där jag på något sätt hade planer att gå till eftersom Jesper och Boaw med flera hade sin PA 100 redovisning iform av en konsär där. Hade inte varit på Tingan på länge länge. Senast när jag var 14-15 tror jag. Får alltid lite ångest (mer eller mindre) när jag ser detta hus. För mycket minnen helt enkelt om en svunnen tid.
Iafl kännde jag mig lite tryggare när jag kom innanför portarna eftersom jag inte såg några ångestframkallande människor någonstans, så jag kunde slappna av mer och mer. Konsären i sig var skyhögt över mina förväntningar (inga alls). Har hört alldeles för många dåliga tribute band men inte dessa denna gång. Det var nice.


"Stämpeln" som Ulle ritade på folk som betalat inträde.
Men min var pimpad med en blomma som betyder snygg.
 Även Charlotte fick en!


Efteråt hade jag hoppats på någon form av efterfest, så jag och pojken (Dålig ovana, han heter ju Jonathan!)hängde på hans gamla och nuvarande klass hem till Lisa. Men först en tur förbi Hemköp. Folket skulle köpa groggvirke, men eftersom jag inte hade räknat med att festa denna helg hade jag ingenting att grogga med så jag skulle istället ha Coca Cola på glasflaska som jag var så sjukt sugen på! Men icke! Hemköp hade varken Coca Cola på glasflaska eller ens Cider en gång. Grymt besviken! Blev istället Päron Mer (love it!) och Tutti Frutti.
VI fick skjuts utav Sandra som var fylletaxi denna kväll. Skulle jag också kunnat varit om jag hade ägt en bil haha.
Jaja iafl hemma hos Lisa var det trevligt. Minglade runt eller hur man ska se på saken. Alltid lika trevligt folk.
Kvällen höjdpunkt blev dock när vi skulle transporteras upp till Jespers lägenhet för efterfest och jag, Charlotte och Christine satt i baksätet och skrålade för full halls. Det var en kombibil men lät som ett vandrande trumsett.
När vi kom fram till Jesper var det första som mötte mig den största skohög jag någonsin sätt! Ungefär så mycket folk var det i den 2:an också. Känndes som om alla som var på konsären även var där på efterfesten. Kanske för att de som var där var kompisar på något sätt till bandet=) Stan är liten.
Jag var ju nykter om man bortser från fem klunkar från Charlottes mouserade vin flaska, (Otroligt gott var det. Måste ta reda på vad det heter) så jag ägnade de resterande 5h med att umgås med folk och prata en massa minnen med annat folk jag inte träffat på länge. Var riktigt trevligt.
Enda nackdelen är att jag mitt spånhuvud alltid bemöter folk jag inte träffat på länge som att vi inte alls har träffats på 3 år utan igår senast. Där för blir jag alltid lika besviken när de ignorerar mig när jag förösker prata. Men men, men kan ju inte få allt.

Sammanfattningsvis så kan jag ju säga att en kväll jag inte hade förväntat mig något av, blev en av de roligaste på länge!

Och ikväll blir det nog Jon Olsson i Åre om Jonathan vågar låta mig köra Fården eftersom han drack igår och känner inte för att köra idag av enkla anledningar=)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0