Hemma

Måste erkänna att Hultsfred var bland det bästa och värsta jag någonsin varit med om. Men jag hade fan inte överlevt utan sötisarna Robert och Natalie + Sanna, love to al of you!

Inget var som jag hade föreställt mig och allt var 100gånger värre än jag trodde. Lite svårt att skriva ner allt som hände under 5 dagar så det kommer komma pö om pö när jag kommer ihåg alla bra saker och försöker undantränga allt dåligt.

Som hur förvtivlad jag var kl 05.30 torsdag natt när jag storlipade i telefonen för Jonathan, eftersom jag frös så sjukt mycket så att hela jag skakade, så mycket att jag trodde att jag skulle välta tältet. Och så arg jag var på Robert att han inte var där då och kunde trösta mig +  han hade stängt av sin mobil. Tror inte jag gråtit så mycket på länge och det var endå första kvällen hahaha.

Det roligaste måste ha varit detta samtal som utspelade sig på komradion kl 11.30 onsdag natt mellan de två huvudledarna Micke och David på Backstage Security som jag jobba för.

"- David till Micke, kom.
- David här, kom.
- Kan du komma hit med en 1,5m lång pinne? Kom.
- Ehhh, varför då? Kom.
- För att det är en ekorre bland mina t-shirts inne i husvagnen och jag vill inte vakna utav ett rabiesbett! Kom.
- Och vart ska jag hitta den pinnen? Kom.
- Vart fan som helst, men skynda dig som faaaaan! Klart slut!
- Klart slut."


Hahaha jag garvade inte åt någonting så mycket som åt denna konversation under hela festivalen. Folk måste trodd att jag var knäpp när jag stod på gate 17 och as garvade, åt för dem ingenting utan för det jag hörde i mitt öra.

Måste jag snabb skriva ner nu vilka kändisar jag tafsade/skällde ut/pratade med/såg personligen.

Mando Diao = Tafsade på när jag skulle släppa in dem i backstage baren.
The Ark = Hejjade på mig när jag stod i hällregnet och frös som en hund under lördagsnatten på gate E (artisternas lodger)
Mona Shalin = Muddrade hela hennes väska och drog i hennes band innan jag upptäckte att det var hon och 10 stycken livvakter stod och glodde jätte surt på mig. Sen pratade jag och Robert politik med henne senare inne på backstage baren när vi hade gått ur tjänst.
Evenesece (eller hur de stavas) = Robert fick mota bort små flickor som gråtande ville veta när sångerskan gick in och ur gate E som vi stod och vaktade. Själv gick sångerskan förbi X antal gånger förbi oss.
Timbaktu = Fick vara med när hans band och medsångare blev utskällda för de försökte ta sig in på backstage med fel acess. + Hejja på han och tjejen som rappade tesammans med han på kvällen sen när de gick genom mina kompisars gate. Han har jag dock hört mycket skvaller och storys om som jag kan ta sen. Han är hatad av alla säkerhetsvakter kan jag dock säga haha. Och han är jätte kort. Ett halvt huvud kortare än mig!
50 cent = Gick ingenom mina kompisars gate också.

Och jättte många andra minder kända band, som jag inte kännde igen ansiktena på.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0