Första riktiga arbetsdagen!

Dåså, då var min första ricktiga arbetsdag någonsin avklarad.

Visst har jag haft sommarjobb och varannanhelg jobb, men det har aldrig känst på ricktigt. Nu är det heltidsjobb hur serijöst som helst. Och efter första dagen känns det forfarande ok.


Vi fick börja våran dag med att ha genomgångar om Robert och alla olika kort som boxerpaket, tvillingkort, barnkort, canal + kort osv. Vilka som kostar vad med vilka kanaler och vilka som kan blandas osv in i det oändliga. Försöker lära mig alla priser nu haha.
Sen gick vi också lite snabbt igenom hur boxrar och digital sändning går till för att vi ska kunna besvara på kundernas frågor som "Varför har jag ingen bild på kanal 5" "Varför fungerar inte ljudet?" "Vart fins platsen för korthållaren?" "Jag har tappat bort mitt kort, vad ska jag göra ?" osv in i det oändliga.

Efter lunch (Vad jag älskar luncherna! Vandra runt på stan i solskenet och känna sig vuxen.) fick vi sitta med "agenter" (de som jobbar på kundtjänst dvs bla jag) och vara med som medlyssnare. Då har man en telefon tyckt mot örat i image2703h och lyssnar på samtalen som kommer in. För att lära sig hur samtalen går till och vilka typer utav frågor som kommer osv. Den ena frågan är värre än den andra.
Tjejen som satt brevid min tjej (som jag lyssnade ifrån) satte på högtalaren till telefonen och bara gapade. Ur högtalaren gormar en man på kanske 50år det värsta han kan. Saker som "Jag vill prata med din chef!" "Du har ingen kompitens för att svara på mina frågor!" "Du ska inte sitta här lilla gumman och försöka vara uppnosig mot mig" osv osv osv. Stackars hon i kundtjänsten försökte säga att han skulle lugna ner sig så kunde de lösa hanns problem. Men han vägrade tala om vad han ville utan bara skrek oförskämdheter tills han tillslut slängde på luren i örat på henne. Vilka jvla typer det finns! Förstår inte hur man kan behandla andra så? Men våran utbildare sa att vi måste vara berädda att få samtal när folk kallar oss fitta, hora och att de ska komma upp till Östersund och döda oss. Det är bara att inte försöka bry sig typ. Gahh hur kan man igentligen? Här sitter vi, de flesta bara kring 20år och förösker göra sitt jobb med att hjälpa människor som har problem med sin boxer och blir utskällda utav vuxna människor. Sanslöst. Tur iafl att 9/10 är snälla och säger tack för hjälpen när vi hjälpt dem iafl...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0