Tönt-Linn

Jag erkänner, jag är en tönt. Fast i ett töntigt förhållande sedan snart 8år tillbaka. Men imorgon tar detta förhållande slut. Iafl har jag planerat det, att sträckläsa den ca 700 sidor långa boken som kommer avsluta mitt passionerade förhållande med denna man. Harry Potter.

Jag har alltid hatat all form utav fantasyböcker som någonsin gavs ut. Jag plågade mig igenom en urtråkig Sagan om Ringen kollektion. Så det var inte fören utav en slump jag läste 2:an utav Harry Potter som jag blev helt fast. Har älskat mystiken, magin och tyvärr inte det bittra gnället i de senaste böckerna. Därför har våratt förhållande gått upp och ned som en berg och dalbana, kärlek blandat med hat. Att filmerna är så fruktansvärt dåliga, men måste ändå se dem. Att det kommer ta slut efter denna bok. Det kommer alltid vara en tom plats i mitt hjärta för denne man. Slutet är nära nu...

Var inne på Akademibokhandeln i panik nyss för jag läste i tidningen att Östersunds bokhandlar endast fått 200ex utav boken tilldelade. But I got one! Hoppas värkligen att Boxerkunderna som ringer in på lördag och söndag har översende med att jag kommer vara i det blå tänkandes över hur det ska gå...

Och jag var för första gången inne på Alex Shulmans sida som sägs vara den poppuläraste bloggen i sverige. Tänkte att fan eftersom den är så poppulär måste den ju vara bra. Det största misstaget jag har gjort. Det jag möts av er en text i fet stil med vilka som dör och vilka som jaa... överlever och går vidare. Fört tänkte jag att fan vilken bluff. Inte kan han ha fått tag på manuskiptet. Men så började jag tänka att det låter ju endå rimligt vilka som dör osv. Att det mycket möjligt kan vara sant. Efter att choken lagt sig och mitt liv känned inte lika meningslöt längre kom jag på vad jag endå inte skulle ha motståndskraft till att göra. Att låta bli att läsa sista kapitlett först för att se om vårat förhållande slutar lyckligt eller ej.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0