Sundays

Inte soldag (det regnar) utan söndag då.

Sitter på jobbet och har jobbat snart 3h utav mina 7h som ska jobbas idag. Snällt nog kommer jag att få sluta 1,5h timme tidigare, så jag hinner vinka av min babe på tåget. Han åker kl 21 ikväll mot Luleå för inryckning. Jag undrar vem som är mest nervös, han eller jag...

Söndagar btw får en värkligen att undra när man jobbar här på Boxers kundtjänst. Nästan varje samtal börjar med "Hej, jag ringer ifån mina föräldrar, de säger att deras boxer inte fungerar..." eller "Hej! Nu är det så att mina svärföräldrar saknar kanaler...". Sen följs det alltid åt med att jag måste fråga vilka, hur länge, felmedelande osv osv osv, för att förstå vad som är felet. Då får jag alltid svaren "ja... jag är ju bara här på besök" och "vänta jag ska försöka fråga, det är så att min mor/moster/svärmor inte kommer ihåg så bra" osv osv. Denna utfrågning får alltid följderna att jag måste sänka volym på mitt headset, för nu börjar en 10min långt jag frågar, han skriker fråga, hon skriker svaret, han förklarar till mig osv osv, följt utav många suckar att han nu på sin lediga dag när ha besvärat sig att hälsa på sina föräldrar/svärföräldrar måste sitta i ett samtal pga utav deras box ej fungerar och försöka lista ut vad som är fel med mig.

Det är alltid söndagar dessa samtal kommer. När barn åker hem för att pliktskyldigt hälsa på sina föräldrar, och beronde på hur länge sedan de varit där ju svårare problem brukar det vara att få fram vad som är fel, motagningen, kortet eller boxen. Hihi sött jobb jag har. Bidrar till familjefejder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0