Harry Potter and the Deathly Fallows

Som sagt, har tillbringat kvällen med att tigga Hallo Kitty prylar ifrån Nicklas som är i Japan just nu. När han kommit hem på torsdag får jag se om jag lyckdes driva igenom mina krav.

Resten utav tiden har jag haft myspys med min nya Harry Potter and the deathly fallows. Mysitken tätnar och jag är glad att jag gav mig på försöket att läsa den på engelska. Har alltid väntat till svenska översättningen kommit ut, eftersom mina engelskakunskaper absolut inte är något att skryta med. Boken på engelska är helt anorlunda skrivet käns det om. Översättningarna är lite mer gulligull än orginalet. Den enda biverkningen som jag får utav att läsa den på engelska är att jag får huvudvärk utav att konstan på anstärnga sig för att försöka lista ut vad det står om man inte fattar ordet i fråga, med hjälp utav de andra orden. Hjärngympa på högnivå.



Kommentarer
Postat av: Nicklas

Jag hittade lite prylar ja, får väl se när du kan komma över dom. Men de löser sig. Fin blogg Btw!
Ännu snyggare nu när snyggingen själv varit här!

2007-07-31 @ 21:07:17
URL: http://tophat.se/rocknroll

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0