Omständiga Elgiganten

Rätt less just nu....

Till min födelsedag den 10 november fick jag en efterlängtad stereo som kunde hängas på väggen pågrund utav platsbrist på rummet.
Philips mikrosystem
Nöjd och belåten packades den upp, två hål borrades in i väggen och den provspelades för första gången. Problem uppstod genast genom att efter ca 20sek in i första låten började den hacka, bytte man till spår 2 så gick det ca 10sek innan den började hacka och försökte man byta till spår 3 hoppade den tillbaka till spår 1 igen och började hacka efter 20sek.

Åkte tillbaka till elgiganten för att byta den till en ny som förhoppningsvis skulle fungera. Tyvärr hade de inte inne den på lagret så de skulle beställa hem den åt mig och den skulle komma den 20:e november. Visst fine tänkte jag, det är ju bara att vänta inget livsvicktigt precis.

Den 20:e november åkte jag dit och fick veta att den inte hade blivitt beställd än tyvärr, men nu skulle de göra det och den 27:e skulle den vara inne.

Den 27:e november var jag dit men då hade den inte kommit än och jag fick svaret att den kommer nog den 4 december. Den 4:e december hade den ännu inte kommit och jag fick då svaret att den skulle komma den 11:e december, jag påpekade jag hade blivitt lite less att stå ca 20-30min i kö varje gång i nu tre veckors tid för att få en ny som jag blir lovad att den ska komma. Han säger att jag kan få en annan för 1000kr om den inte skulle ha kommit den 11:e (idag alltså). Jag frågade om den också gick att hänga på väggen. Jag fick svaret att den kunde det.

Idag när jag var där hade de flyttat fram leveransdatumet till den 18 december så jag sa jag ville ha den andra för 1000kr, efter mycket krångel och byte utav kassor fick jag tillslut med den hem.

Philips mikrosystem
Enda problemet när jag kom hem och kopplade in den var att den inte gick att hänga på väggen, den var bara byggd för att ha ståendes... jag ger upp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0