Tokyo

image346

Kärlek, + detta är det som motiverar mig mest just nu att stiga upp varje morgon för att gåt ill jobbet. Längtar så mycket! Jag hoppas bara jag får med mig någon och det skulle vara sjukt kul om Niklas var på som redan varit där en gång! Jag vill vara där minst 3-4 veckor.

Sitter och läser på  http://wikitravel.org/sv/Tokyo där det fanns väldigt mycket info om staden som är bra att veta innan man åker. Annars känns det som man kommer vara helt lost. Lost in Tokyo haha.

Älskar dessa citat ifrån denna sida:

Tokyo är det aldrig långt till en polis! De kan oftast ses patrullerande eller i sina Koban, man skall inte tveka att fråga om man är vilse eller har problem. Även om de inte förstår allt vad man säger kommer de definitivt att vara så hjälpsamma de kan.

För den som nöjer sig med en säng är sk. Capsule Hotels värt att fundera på. Priserna ligger ofta runt 150-200:- per natt. Vanligtvis enbart för män.

Det känns som att jag och denna stad kommer fungera underbart ihop. 


Älskar allt jag läst hitils. Massor av udda shopping, tempel, parker och massor av galna nöjesparker och ja.. Japanska ting som måste upplevas. Jag är rädd för att jag kommer bli en utav dem som aldrig kommer hem ifrån denna stad. Fast det måste jag ju, jag ska ju till Australien och hälsa på Lisa och Charlotte i 1 månad också!

Kommentarer
Postat av: Linn

Hej, jag sökte på mitt namn och då kom din blogg upp:) jag heter också linn holmgren och vi bor i jämtland båda två..:P lite coolt? haha..

2007-08-15 @ 16:04:32
URL: http://www.holsan.tjejsajten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0