Rain

Det regnar som vanligt när Jonathan åker. Fast han åker inte ricktigt än upp till Luleå F21 igen, utan han åker hem idag tills imorgon då han åker. Känns alltid jobbigast precis just när han åkt som Jonathan sa, att "innan man hittar på nått annat att sysselsätta sig med". Men förhoppninsvis kommer han hem igen nästa helg, så man får vänta tills dess. 

Igår försvan även allt hans hår i stora tessar. Efter lite övertalning och peppning gick han med på att raka av sig allt hår till ca 1cm. Jag tycker jag var ricktigt duktig som frisör, men hjälp vad sjukt mycket och tjockt hår han har. Rakapparaten bara hackade sig och morrade innan allt långt hår hade kommit bort. Hela badrummet var brunt av år haha. Men fin blev han, nu ser han ut som en ricktig militär som på alla filmer ; ) Tur också att jag börjar som fast anställd, för då slipper jag helgjobben och är ledig istället när han kommer hem på helgerna. Otur man missar OB på 58% dock.

Nu måste jag försöka leta upp mat som jag kan ha till matlåda ikväll och skynda mig ner på stan för att lägga upp mina nya Disel jeans innan jag börjar jobba 13-22. Nice med chash. Längtar grymt tills nästa lön, kan inte ens ta ut pengar längre. Vart försvinner alla? Får lägga på minnet att sluta köpa så mycket kläder.

Måste dock försöka ignorera den stickande och brännade känslan i halsen som är en indikator på att jag kommer tappa rösten och bli sjuk innom en snar framtid. Känns lite tungt med tanke på att mitt jobb går ut på att svara i telefon.

Dagens roligaste samtal igår på Boxer Kuntjänst, var en man 50+ som ringde in och ahde porblme med att han inte såg några betalkanaler. Det visade sig att hanns avtal inte var registerat och jag kan enektl göra det manuelt genom telfonen om han läser upp sina nr som står på avtalspapperet, som ger hanns kanaler tillbaka innom en timme. Problemet var att han inte lyckades ens hitta det första nr som jag behövde. Avtalsnummret som är det viktigaste numret. Han bara fortsatte tjata om att han hade programkortsnummer, men jag sa att det tyvärr inte räckte. Jag bad han läsa upp alla nummer som stod på papperet så jag kunde hörda när det var rätt nummer eller faxa in avtalet så kan jag registera det. Men ingenting ville han, han bara började skrika att jag var en kuksugare och dum i huvudet. Att de på Expert han köpt dem var var idioter osv osv. Vad skulle jag svara? Att sjävklart ja, de på Expert i Umeå är idioter jag känner dem. Istället sa jag ja, mm, ja, absolut osv. Han blev as förbannad och skrek att jag bara fått lära mig på min kurs att säga ja och mmm. Jag började skrika tillbaka för nu blev jag förbannad och frågade han om jag skulle trolla eller? Vad ville han jag skulle göra när han inte kunde ge mit rätt nummer? osv osv osv, han bara tjatade om sina jvla kortnummer. När han skrek att de som uppfann digitaltv borde skjutas, skrek jag att "om du inte slutar skrika vill jag inte prata mer med dig", då slängde han på luren. 

Vad är det för fel på män 50+? De är de största puckona som ringer in. Män kring 30 är ödmjuka och tacksamma för hjälpen de får. Män kring 70+ vet att de behöver hjälp och tacksam därför. Men män kring 50+, de vägrar ta imot hjälp, utan vi på kuntjänst är bara dum i huvudet som stängt av deras abbonemang i förtid. Deras box kan absolut inte vara trasig eller deras antenn som blåst fel osv.
En man igår 51år vägrade göra en ominstalltion jag bad honnom göra för han hade tappat sina betalkanaler. Han hade minsann gjort det 3 gånger (oftast gör kunde bara en kanalsökning, men tror det är en ominstalltion vilket inte ger kanalerna tillbaka) och det hade inte fungerat. Efter mycket trix från mig, lurade jag honnom att göra en ominsatalltion genom att säga att det var en annan sak men bad honnom göra de saker som man gör på en ominsalltion. Självklart gav detta kanlerna tillbaka och mannen 50+ sa då "vad var det jag sa? Jag hade ju gjort en ominstallation tidigare och det hade inte fungerat, haha." Pucko.

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Åh, vilken fin blogg du har!!!

2007-08-11 @ 11:08:56
URL: http://junitjej.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0