Movie Night

Om jag ska reflektera över mitt förra inlägg handlade det om min gårdag.

Efter många om och men lyckades jag hamna i Valla. Inte där jag skulle, utan helt lost någonstans annan stans. Ringde lite förvirrad till Niklas som hämtade upp mig och förklarade vad som hänt. Det var så att busschafören i vanliga fall bli till en 1:a men inte denna buss utan den slutade gå för kvällen och åkte tillbaka till garaget och släppte av mig långt ifrån dit jag hade tänkt mig. Men iafl jag lyckades komma fram helskinnade.

Allt handlar om nått jag också vill ha, en projekt och en bioduk. Självklart filmnörd som jag är var jag tvungen att tvinga Niklas att se på film. Faktist såg vi på två filmer jag inte sett än; Spiderman 3 och Miss Little Sunshine.

Spiderman 3 var enligt mig både bättre än dess två föregångare, vilket faktist inte
 hör till vanligheten. Tyvärr hakade sista 10min bort så jag vet inte hur det slutade. Men fram tills dess var det
bra.


Miss Little Sunshine trodde jag skulle vara dramtiskt skit med olyckligt slut. Det visade sig att jag ahde helt fel, att filmen igentligen var varm och symbolisk med ett lycklig slut. En sån film som är helt enligt vad jag gillar. Ingen typiskt film som följer den dramaturgiska modellen exakt på minuten. Utan ett lyckad filmprojekt med bra skådisar som fick en att tänka både en och två gånger. Rekomenderas varmt. Älskar Dwyine eller hur han stavas. Har aldrig haft sån ångest för någon karaktär förut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0