53 dagar kvar (Horoskåp)!

Ohhh! Imorgon får jag äntligen hämta ut min efterlängtade studentmössa! Jag tycker det är så fel att vi endast "ska" använda dem efter mösspåtagningsbalen den 30maj och sen fram till 8juni när vi går ut. Jag vill ju använda den nu på en gång! Hela tiden! Dygnet runt! Morr...
Men jag får väll smyganvända den nu framöver, så fort jag ser någon annan använda den haha, nej skämt åtsido...

Idag stod det så här i mitt horoskåp:
"Du får en chans i karriären som sällan återkommer. Du kan tvingas göra ett svårt val."
Och just idag var jag på två arbetsinterjuver, en på Lövstabadet och en på Statoil.
Den på Lövstabadet känndes det som att det gick bra. Han sa att det var 50 som hade sökt och 12 som plockades ut till interjuv och hm.. kanske 6 som får jobb där i sommar? Så Jag hoppas jag får det. Den enda nackdelen var att jag upptäckte att jag kommer att bli tvungen att dyka ner 5m för att plocka upp en levande människa som lagt sig på botten. Alltså problemet inte att livrädda, det kan jag. Men på det djupet? Har max dykt ner till 2m för att hämta en docka, nu är det 3m till + en levande person. Får se till att ungarna håller sig ifrån i sommar de djupa delarna så jag klarar mig undan:P Men det ska nog gå bra, jag måste sluta oroa mig innan jag ens fått jobbet haha.
På Statiol var det 200 sökande och 24 som togs ut till interjuv. Och det är 4-5 st som får jobb. Jag vill mycket hällre ha jobb där eftersom det är kanske 500m ifrån mitt hem. Skulle vara mycket praktist och bra. Dels är det bättre lön och så är det inte bara ett sommarjobb. Men jag får se hur det blir. De skulle ringa i slutet av veckan/början på nästa vecka ifrån bägge ställena, så den som ringer först och säger ja, tackar jag ja till. Jobbigt om bägge vill ha mig, men så mycket kan man väll inte hoppas...

Btw en uppgradering på mina studentinköp. Billiga pärlhalsband, örhängen och armband inhandlades i Umeå inför Studentbalen. Eftersom min balklänning har mycket pärlor på sig och är vinröd så kommer det passa jätte bra med pärlor tror jag. Iafl är det fint att använda nu, speciellt de lite större pärlörhängena.
Ett par billiga skor ifrån hm fyndade jag också med mor min. Söta som få att ha nu under jeans innan värmen kommer på riktigt!


79.90 :- ifrån hm



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0