47 dagar kvar (Tatueringar)!

Jag har länge velat tatuera mig, och abra gått och längtat till dagen jag fyller 18 då jag kan göra det. Den dagen har kommit och gått för länge sedan. Så vad är det som hindrar mig då? Jag är rädd... för att det ska göra för ont, att det motiv jag velat ha i fyra år inte ska vara lika roligt att ha när jag är 50 osv...
Det jag skulle vilja göra är:

 
Oliva Wildes karaktär "Alex Kelly" ifrån "THE OC"s fjärilstatuering. Jag blev kär i den redan från första gång jag såg den. Jag har alltid velat ha en fjäril, men jag har inte vetat var. För jag vill absolut inte ha en "blaffa" som inte ser ut att passa in där. En tatuering ska se medfött ut. Som att det är en naturlig del utav kroppen. Så en tatuering på armen är svår att få det att se  naturligt ut. Men den låga placeringen, nästan vid armbågen får det hela att passa in, men jag skulle vilja sätta den ännu längre ner precis ovanför armbågen, istället för det vanliga att man sätter den högre upp. Vilket jag personligen inte tycker är snyggt.  

Sen skulle jag vilja ha ett liten kontur utav ett hjärta nere vid hm, sidan av magen? Vid byxlinningen, jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det. Men jag vet inte hur det skulle bli om man senare skulle vilja skaffa barn om den töjs ut då? Måste ta reda på det innan.

När jag hörde låten "Nancy Boy" för första gången utav gruppen Placebo för 4 år sedan har jag älskat det bandet sen dess. I den andra låten jag hörde ifrån dem "Every You Every Me" har de en textrad "Carve your name into my arm" och jag visste direkt att jag ville ha dess ord i skrivstil på min vänstra handled. Fast precis under armbågen fast på insidan, skrivet över sidan. Jag ska photoshopa in det på min arm så man ser hur det ser ut.

De är de tatueringar jag bestämt mig för att jag vill ha, sen har man ju alltid andra ´tankar om andra motiv. men ingen som det riktigt känns 100% för. Annars tycker jag det är sjukt snyggt när killar har konturer utav en stjärna på varje handled. Så grymt sexigt... grrr. Tyvärr vill jag inte övertala Jonathan till det(^.^) Vill inte han ska göra något han inte valt själv till 100% om han ångrar sig sedan. Men önska kan man haha...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0