46 dagar kvar (Skola)!

Just nu sitter jag på skolan och försöker skriva klart en uppsats om Cubakrisen på Historian. Inte särskilt upphetsande, men nu kan jag äntligen se ljuset i slutet av tunneln!! I tre år har vi fått nya uppgifter, och så fort vi är klara med dem så får vi nya, och nya, och nya i all evinnerlighet. Det tar aldrig slut har det känst som! Men nu...
Det här är den sista uppgift jag gör i Historian sen är jag klar! Ingen mer historia, det är lika dant i alla andra ämnen. Efter de uppgifter jag gör nu behöver jag inte göra något mer. Sen är det äntligen slut, jag tar studenten!
Det här är en av de skönaste känslerna jag nogsin kännt. Att det äntligen finns ett slut. Det är det jag tycker är värst med skolan, känslan att jag bara står och trampar vatten och aldrig kommer någon stans. Därför har jag nu fått extra kämparglöd att göra något bra av det sista som är kvar, eftersom jag äntligen efter 13år ser strandkanten i andra sidan istället för bara vatten.

Btw så så de på bägge arbetsinterjuverna att de skulle höra av sig i slutet av förra veckan, början på denna. Så nu sitter jag här nervöst med mobilen och inväntar på samtal. Jag hoppas värkligen att jag får på Statiol, annars kommer ni kunna träffa mig varje dag på Storsjöbadet i dykbassängen, tränandes att kunna dyka till botten och livrädda någon eftersom jag aldrig dykt mer än 2m ner. Måste lära mig att tryckutjämna, hur man nu gör det om jag nu ska kunna livrädda någon haha.

Idag ska jag och Jonathan också släpa oss till Jocks (gym) efter nästan en måndas uppehåll pga av inte haft ork. Men förraveckan råkade vi se "Du är vad du äter", och fick för en gångs skull se "före och efter-bilder" när före bilderna var när de var smala och efter när de var tjocka, istället för att de alltid visar först alla överviktiga och sen igen efter 8v när de blivit smala. Den metoden ahr aldrig funkat på mig, jag har bara tänkt "det händer inte mig". Men de som var med på programmet såg precis som jag och Jonathan för 3år sedan. Vi blev livrädda och tänkte "fan går det så fort utför?" De hade gått upp 50kg efter de tog studenten, så fan blir det att hålla igång träningen! 

Nej nu ska jag fortsätta skriva om Cuba-krisen och lyssna på "Scotty dosent know". Älskar Eurotrip! Soundtracket till den filmen är underbart. Favortilåten är "Ca plane pure moi".
Haha nu måste jag lägga in lite bilde rifrån den filmen, för jag blir bara glad när jag tänker på den. Specielt Cooper han var bara skönaste karaktären hitilst. Filmen är väll inget nyskapande, men skådespelarna och allt oserijöt gör att filmen inte liknar något annat. Störtskön helt enkelt! Måste se om inte redan gjorts.
En sådan sommar ska jag också göra framöver. Garanterat.


Lite bilder ifrån filmen "Eurotrip".  När Jamie, Scotty & Cooper är på en nudiststrand, Scotty på en buss med hulliganer, Scotty vrs. Robot i Prais samt Cooper på "Club Vanderseeeeeeex" i Asterdam.
 



Kommentarer
Postat av: Natta

Hey sötnos!

Nu har jag läst igenom hela din blogg istället för att plugga =P Det var verkligen kul att läsa det du skrivit och få lite mer info om ditt liv än bara det som vi berättar när vi ses. Studentkläningen var grymt fin! Passade verkligen på dig =D Jag har också hittat min studentkläning nu och köpt den, köpte en på GinaTricot som är heltvit, axelbandslös och figursydd. Ska bara be min moster sy in den lite innan studenten. Skor har jag också köpt men blev inga ballerina som planerat utan med runda tår och lite klack. Ska skicka bild på allt när jag fixat det =)

Ha det underbart!

Massor med kramar från Stockholm!!
// Natta

2007-04-23 @ 16:45:40
Postat av: anja

heejhopp ^^ Hörde att du va skitbra på photoshop..kan inte du förklara hur man gör en banner (har sv-versionen) och helst lätt för ja fick ps i ´veckan typ ^^ svara i min blogg (:

2007-04-23 @ 18:14:37
URL: http://www.tasteofmine.blogg.se
Postat av: Linn

Hej darling Natlie:)

Kul att du hittade hit efter att en fågel viskade i ditt öra;)

(L)

2007-04-23 @ 22:42:58
URL: http://linn88.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0